baner
baner

Z życia szkół

Powiaty Partnerskie

Termomodernizacja

Wybory Samorządowe 2014

baner
baner
baner
baner
baner

Nowoczesne technologie w Powiecie Ropczycko-Sędziszowskim

Informacje, komunikaty

Powiatowe inwestycje

Bezpieczni w Powiecie

Serwis Samorządowy

Galeria

galeria

Newsletter

baner
baner
baner
baner

Z ostatniej chwili

Projekt "Jestem obywatelem to brzmi dumnie" rozpoczęty





Projekt realizowany przy wsparciu Szwajcarii w ramach szwajcarskiego
programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej



16 marca br. dzięki uprzejmości dyrekcji Zespołu Szkół Agro-Technicznych w Ropczycach w auli widowiskowej odbyło się spotkanie przedstawicieli stowarzyszenia „Młodzi Aktywni” z udziałem uczniów, zainteresowanych nauczycieli, pedagogów, dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych, podczas którego zaprezentowany został projekt „Jestem obywatelem to brzmi dumnie” realizowany we współpracy z Powiatem Ropczycko-Sędziszowskim, jego cele i planowane efekty oraz informacje na temat Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.
19 marca br. rozpoczęło się I spotkanie w ramach warsztatów pn. „JESTEM OBYWATELEM - TO BRZMI DUMNIE”, w których uczestniczy 50-osobowa grupa młodzieży-uczniów szkół ponadgimnazjalnych z terenu naszego Powiatu, która zadeklarowała chęć udziału w projekcie w trakcie procesu rekrutacyjnego trwającego od 27 lutego do 9 marca 2012 roku.
Tematyka warsztatów obejmie m.in. prawa człowieka jako podstawy budowania szkolnej samorządności, a przez nią - społeczeństwa obywatelskiego, kształtowanie postaw otwartości- walka z ksenofobią, uprzedzeniami i dyskryminacją. Poza tym młodzież zapozna się bliżej z ideą samorządności, z tematyką procesów demokratycznych (procesy decyzyjne, natura konfliktu, przedstawicielstwo), a także z koncepcją społeczeństwa obywatelskiego.
Projekt realizowany jest przy wsparciu Szwajcarii w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej w okresie 1 luty-31 lipiec 2012 roku.

     
     

     
     

     
     

     
     

Opublikowano: 19-03-2012 Drukuj