Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
przyjmuje w czwartki, w godzinach od 11.30 – 15.30, pokój 312
Adres do korespondencji: ul. Konopnickiej 5,39-100 Ropczyce
tel. (017) 22 28 909
Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów. Mając na uwadze przepisy art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275) do zadań rzecznika konsumentów należy:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) współdziałanie z Prezesem Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.
Filmy umieszczone na kanale YouTube o nazwie TV Konsument:
https://www.youtube.com/channel/UC7M1IAGD66uK6utuEm6FW_w
oraz profilu Stowarzyszenia AQUILA na platformie Facebook:
https://www.facebook.com/StowarzyszenieAQUILA/